Wat is een gezond voedingspatroon?

Een gezond voedingspatroon bevat de juiste hoeveelheid koolhydraten, eiwitten, vetten, vitamines, mineralen en water voor een optimaal metabolisme (omzetting van voeding in bio-energie in de cellen van het lichaam). Maar wat voor de ẻẻn een optimaal voedingspatroon is, hoeft dat niet per definitie voor de ander te zijn. Dat hangt af van gewicht, leeftijd, geslacht en bewegingsniveau en van eventuele allergieën, intoleranties en ziektes.

Wilt u afvallen?

Dan gaan we samen kijken hoe het komt dat u te zwaar bent geworden? Ik kan u leren valkuilen te herkennen en te omzeilen. Stap voor stap integreert u in uw leven een gezond voedingspatroon dat niet alleen ziet op wat en hoeveel u eet, maar ook op waarom, wanneer en hoe u eet. Blijvend gewichtsverlies vraagt om voldoende beweging en een blijvende verandering in uw voedingspatroon. Positieve begeleiding en voldoende steun is belangrijk. 

Ook biedt Food-Impact in samenwerking met Fysiofit Den Haag  Gewicht & Gezondheid, een afvalprogramma op basis van training (vetverbranding en kracht) en voedingsadvies.

Waarom geen dieet?

Een dieet zorgt ervoor dat uw lichaam in de spaarstand gaat waardoor de verbranding vertraagt. Na het dieet slaat het lichaam juist vet op voor de volgende schaarsteperiode (lees dieet)

 

Heeft u last van vage klachten?

Veel last van hoofdpijn, een opgeblazen gevoel, weinig fut of een slechte huid? Het kan zijn dat u  voedingstekorten hebt opgebouwd als gevolg van een eenzijdig voedingspatroon en teveel bewerkt voedsel. Een op u afgestemd voedingsadvies kan deze tekorten weer aanvullen. En dat extra kilootje raakt u ook meteen kwijt. 

Pms of overgangsklachten

​Hormoonschommeling rond de menstruatie of overgang kunnen veel lichamelijke en mentale klachten veroorzaken. Bepaalde voedingsmaatregelen kunnen de hormoonspiegel weer meer in balans brengen. Bepaalde voeding wordt ontraden en het is goed om andere producten juist (meer) te gaan eten.

Moet u herstellen na een ziekte, een burn-out of van langdurige stress?

Rust, voldoende beweging en gezond eten is dan nog belangrijker dan normaal. Een voorwaarde voor herstel is dat uw lichaam de extra afvalstoffen die het produceert, snel afvoert en dat u uw lichaam optimaal voedt om weer aan te sterken. Het is dan goed om voldoende water te drinken, om bepaalde producten even te laten staan en andere producten juist wat meer te nemen. Ik kan u laten zien wat in uw geval belangrijk is.

 

Meer informatie over mijn werkwijze vindt u procedure.

 

 

 

 

 

Merel Ohr

Frankenslag 349   

2582 HP Den Haag

 

 

kvk-nummer: 59961155

btw-nummer: 145758886B01

rek.nummer: NL33INGB0006401717

BGN nummer: 2421

UA-48313136-1