Sport en voeding

Een optimaal gewicht, de juiste lichaamssamenstelling, de goede verhouding koolhydraten, vetten en eiwitten, voldoende vitamines, mineralen, vezels en water zorgen voor:

– betere prestaties
– meer rendement uit de trainingsmomenten

- goede spieropbouw

– een beter herstel

– een betere weerstand

– minder blessures

- minder maag-/darmklachten voor, tijdens en na trainingen of wedstrijden

– een constant niveau in trainingen en wedstrijden.

 

Ik begeleid recreatieve sporters maar ook duursporters, krachtsporters en teamsporters op professioneel niveau voor een advies op maat, waarbij rekening wordt gehouden met je trainings- en wedstrijdschema’s, evt. gewichtsklasse bij gewichtsklassesporten, persoonlijke voorkeuren, hoogtestage etc.

 

Een goede basisvoeding is voor elke sporter - recreatief, amateur of professioneel - essentieel bij optimale sportprestaties.
 

Naast de basisvoeding kan sportspecifieke voeding uitkomst bieden als je je prestaties wilt verbeteren, langer op een intensief niveau wil trainen of een sneller wil herstellen na een zware inspanning. De keuze tussen hypertone, isotone of hypotone sportdranken, sportgels of sportrepen hangt af van de soort sport, de duur en de intensiteit. Timing is hierbij essentieel. 

Over het algemeen zijn supplementen niet nodig, maarer kunnen omstandigheden ontstaan waarbij tekorten van bepaalde voedingsmiddelen kunnen optreden. 

 



 

Merel Ohr

Frankenslag 349   

2582 HP Den Haag

 

 

kvk-nummer: 59961155

btw-nummer: 145758886B01

rek.nummer: NL33INGB0006401717

BGN nummer: 2421

UA-48313136-1